Alla inlägg under januari 2008

Av Susanne Nilsson - 20 januari 2008 12:56

God morgon på er. Jag känner att idag har jag sovit en aning för länge faktiskt. Jag kommer inte hinna njuta av denna sista dag på helgen, inte fullt ut iallfall. Visst det är roligt på skolan och så, men det är på morgonen som jag lider. Överdrift, jag lider inte men jobbigt är det.


Det är väll endå det värsta när man måste kliva upp, eller jag måste kliva upp två timmar innan skolan börjar och gå till bussen en timme innan. Jag skulle göra vad som hellst för att få en lägenhet inne i stan, så om någon vill skänka en så blir jag överlycklig! Det tvivlar jag på, men man kan ju drömma.


För övrigt så stukade jag foten när jag gick hem från Ida inatt, eller det känns som så iallafall. Jag hatar att gå hem ifrån henne mitt i natten, speciellt när jag måste gå på gång/cykel vägen. Vilket är alltid för det finns ingen annan väg att ta. Hur som hellst så var det is hela vägen och då menar jag blank is, nästan inte ett gruskorn på hela vägen. Så jag skyndade mig väll lite så jag skulle slippa vara ute så länge, men då trampar man såklart snett så det tar mycket längre tid att komma hem.


Så nu sitter jag här och funderar om jag ska sätta igång en film eller gå och äta frukost först, jag tror det får bli att jag hämtar frukost och sätter igång en film under tiden.


Susanne Nilsson - "Den är stark, som kan le åt sin svaghet."
Av Susanne Nilsson - 17 januari 2008 18:58

Vad är det egentligen med bussar som är så sövande? Jag håller i stort sett på att somna varje dag jag åker hem med bussen och inte nog med det så på tisdagar måste jag åka in till stan igen på kvällen för att dansa. Men hur kommer det sig att bussar av alla fordon gör en så trött. Det är säkert olika person till person. Men dom har en sövande effekt på mig. Jag blir inte trött när jag åker bil tex. Konstig det där. Det kan iochförsig bero på att det har varit just skola innan och jag blir lite extra trött av de och då somnar lättare av bussen. Hur är det för er?


Bussen är annars ett av många ställen då min hjärna slår igång på högsta växeln och börjar tänka på allt och ingenting. Det kan ha allt från skolarbete till hur hjärnan fungerar till känslor, det brukar täcka i stort sett allt. Förutsatt att jag inte somnar förstårss. Just idag var en sån gång, alltså då jag somnade så det blev inte mycket tänkande idag. Pluggade bara i hörlurarna i öronen, slog på musik satte mig på bussen och halvsov hela vägen hem.


Musik, en sak jag inte skulle klara mig utan. Vare sig jag sitter på bussen, ute och springer, pluggar eller bara sitter så har jag största delen av tiden musik på. Så om ni skulle sitta på någon bra artist eller låt så släng iväg en kommentar tycker jag! Men nu tror jag att jag tänker återgå till att försöka hjälpa min bror med ett mattetal.


"Edward, Marcus och Johan har sattsat pengar på tipslotter, Edward sattsade 20 kr, Marcus sattsade 25kr och Johan 30kr. En gång fick de 13 rätt och vann 132 600kr. Hur ska pengarna fördelas mellan de tre personerna?"

Någon aning om hur den ska lösas? Hjälp uppskattas =)


Susanne Nilsson - "De flesta människor tillbringar sitt liv med att gå och lägga sig när de inte är sömniga och stiga upp när de är det"
 


Av Susanne Nilsson - 17 januari 2008 08:42

God morgon, samma äckliga väder, samma dryga morgon. Jag måste medge att jag missbrukar snoozen på väckarklockan, eller mobilen i mitt fall. Den borde sättas på 4min istället för 9min. Det är för mycket, när jag snoozar så behöver jag göra det ett antal gånger på morgonen för att bli pigg, men det håller inte med så lång tid mellan, om någon vet hur man kan ändra det så säg gärna till.


Jag tror inte det blir några djupare funderingar nu såhär på morgonen faktiskt, jag har inte riktigt tid med det just nu. Det finns fortfarande saker kvar att göra innan dagens alla äventyr börjar på riktigt, så om ni inte har någonting emot det så tänker jag bege mig iväg från datorn nu.


Susanne Nilsson - "Den som vill leva om sitt liv har inte levat" 

Av Susanne Nilsson - 17 januari 2008 01:02

Jag antar att det är det här som man kan kalla nattligt bloggande, jag har en tendens att börja tänka och fundera kring saker när jag ska sova. Vilket i sin tur leder till att man inte somnar alls. Jag tänkte när jag endå inte kan somna kan jag ju lika gärna skriva ner mina funderingar innan jag glömmer dem.


Kärlek? Det bästa som finns eller bara en plåga, jag har inte riktigt listat ut det än. De senaste förhållandena jag haf (få, måste tilläggas) slutade antingen dåligt eller väldigt snabbt. Hur ska man egentligen kunna uppleva, lära och härdas av det när man bor i en stad där största delen av killarna är självupptagna brats. Som ser bra ut, det ska jag inte sticka under stolen med. Problemet är att dom själv är fullt medveten om det och använder det till sin fördel. Dom vet att dom är snygg, dom vet att dom kan få de flesta tjejerna. Det dom inte vet är dock att när de tröttnar på en tjej och går till nästa är att den tjejen hade nog ett hjärta hon med?


Jag tror jag ska skippa hela grejjen med kärlek, dels för att jag klarar mig utan det. Jag överlever endå, så varför låta en känsla komma ivägen och förstöra allt. Jag lovar kärlek sätter sig i vägen vare sig du vill eller inte. Du kanske inte märker det men det tär i fogarna när allt annat hamnar i dimman och allt du tänker på är din kärlek, du och han?


Varför kan vi inte vara mer som spindlarna, para oss och sen slita huvudet av vår man, eller man blir det inte mer One night stand. Ingen risk att bli sårad eller så. Du får dig ett skjut, barn och framtiden är avklarad. Med risk för ett tråkigt liv, men vad gör man inte. Wam bam thank you mam. Fast vid närmare eftertanke skulle jag missa ganska mycket av det jag vil göra. Räknar jag upp det nu skulle ni somna. Kom igen vem vill höra om en tonårings drömmar och fantasier? Det tar år att beskriva och för några tar det år att förverkliga med, medans för andra kommer de på silver fat.


Nej, livet skulle vara bra mycket enklare utan kärlek. Tråkig kanske, men lättare. Inget mer fly, eller gömma sig. Inget mer gråtande. Det kanske verkar lätt i början, att fly från problemen. Sen gömmer du dig för kärleken, du flyr från världen och tillslut flyr du från dig själv.


Susanne Nilsson -"Kärleken och sorgen är tvillingsystrar."

Av Susanne Nilsson - 15 januari 2008 08:01

Tjeeeeeeenare, har ni haft det bra? Inte? nähä, synd för er då. Det har jag iallafall. Igår orkade jag inte orka åka hem direkt efter skolan så jag tog och följde med Josse hem, där vi såg på "The Grudge". Helt ärligt kom inte och säg att ni inte blev rädd när ni såg den, om ni sett den. Jag håller iallafall på att dö här hemma, jag vet det är en film. Jag lovar jag brukar aldrig bli rädd för skräckfilmer mer än när dom hoppar upp framför kameran och typ skrämmer livet ur mig. Men den här tar nästan livet av mig. Haha, det känns som om dom där smala jävla japanes ungarna ska hoppa fram och äta upp mig eller nått, rädda mig någon?

 Scary my dear?


Nog om det, anledningen till att jag inte skrivit så mycket är att skolan har börjat igen och jag har inte haft inspiration till att skriva. Dels för att skolan tar mycket tid och när man kommer hem vill man egentligen bara sova och dels för att jag har haft annat för mig än att sitta vid datorn. Hur som helst ska det nog bli ändring på det nu tror jag.

Changes my dear!


Idag blir det nog dock inga mer inlägg tyvärr. Skolan börjar om två timmar och min buss går om en, så jag sitter i stort sett och väntar på den just nu. Sedan efter skolan så finner jag ingen mening med att åka hem en timme och sen fara in till stan igen. Det är dans idag. Ni som läst tidigare vet nog att jag har haft dans innan jul med, men det blev som sagt juluppehåll och nu är det nya tag. Men denna termin är det även Disco på schemat för min del, så Disco kl 19.15 och sedan HipHop 20.00 Men det ska jag nog överleva jag med.

 Dance my dear, dance


Men nu kära vänner, har jag inget mer att tillägga, så jag tror att det får räcka för denna gången. Hare bra.


Xiia


Susanne Nilsson - To much pressure

Av Susanne Nilsson - 7 januari 2008 15:06

Sitter på Ljudlektionen nu och har Noll att göra. Det är sjukt trist vill jag lova. Tänk om man bara kunde göra så att klockan gick lite snabbare! Kan du? Men gör det då! Jag har så trist så jag vet inte vad jag ska ta mig till.

I want to quit!


Kändes faktiskt ganska tärt att kliva upp imorse. Väckarklockan ringde som vanligt halv åtta, det bara för att jag ska kunna snooza och fortsätta sova en halvtimme till utan att bli ihjälstressad och springa runt i huset som en jävla bäver med ett järnspett uppkört i röven. Men inte idag nej! Bara för att jag var fet-trött på kvällen och inte kom i säng förräns typ sent, så skulle jag vara pigg på morgonen, inte kunna snooza och hade noll att göra i en timme fram tills det att jag skulle gå till Ida och möta upp henne för att gå till bussen.

Gravid lax till låga priser.


Det jobbigaste som finns måste vara när man verkligen inte vill göra något, men sen när man inte har nått att göra då är det så trist så man skulle kunna gjort något istället. Krångligt? Okej då.

Onödigt vetande!


Under helgen har jag varit med Ida och Oskar, kollat på JVM Finalen och Timrå-Modo matchen då Timrå även fick stryk med 3-6! Sucker! hahah. sen har jag vart på stan, sett tre filmer och lyckats få ont i benet! Låter det intressant kanske? Jo, faktiskt så var det de. Tycker jag iaf, ett bra slut på lovet om man säger så. Men nu ska jag kolla när jag slutar och typ sova fram tills dess tror jag.


Xiia


Susanne Nilsson - Nothing at all! 

Av Susanne Nilsson - 2 januari 2008 13:36

Nu tänkte jag faktiskt att jag skulle ta och skriva ett inlägg så ni inte behöver gå in här och inte få läsa något nytt ibland. Ja, vad säger ni ska vi börja med min nyårsafton kanske?


29 December 2007

Vi for upp till Mellansel på lördagen om jag inte minns fel. Den (29:e alltså). När vi kom upp dit så gjorde vi inte nått speciellt, vi for i stort sett upp till Ida på engång, kollade på Hockey. Juniorgrejset kan aldrig minnas vad det var. Men det var fruktansvärt spännande. Dock ledsnade vi efter en liten stund och gick ner och spelade Guitarhero. Första gången jag någonsin spelade för mig och jag ägde kort och gott. Jag måste nästan köpa det där själv nu. Det var ju hur kul som hellst.


30 December 2007

Dan började med att jag hade sovit förjävligt faktiskt, på en uppblåsbar madrass och en klockjävel som tickade hela jävla tiden. Jag klarar verkligen inte av att sova om det är en klocka i närheten. Eller vilket annat ljud som hellst som upprepas i ungefär samma takt hela tiden. Då blir jag ett fall för psyket och kan inte sova. Hur som hellst så var det datorn som hägrade denna gången, fram till runt kl 5-6 då vi for till Ida igen. Det ligger som rutin nu nästan. Det började med hockey, Modo-Brynäs denna gången! Vilka vann då? Jo Modo! Då var den dan lyckad också. Vi gick sen ner för att spela GuitarHero igen. Jag ägde som vanligt. Efter ett tag kom Jonas ner och spelade lite han med och sedan bar det iväg till Mattias. Han var dock inte hemma men vi gick in endå. Haha, nej vi är inte inbrottstjuvar. Det var öppet och dom hade ringt till han och han var på väg.


Vi satt iallafall där och gjorde ingenting ett tag, innan det bar iväg igen. Denna gången tilllbaka till Ida där vi skulle spela GuitarHero. Jonas och Mattias försvann iallafall. Konstigt. Så jag, Ida och Pierre fortsatte. Dom hade tydligen gått till Jonas så de var till att ta spelet med oss upp dit och där stannade vi tills jag var tvungen att åka hem. Eller tvungen och tvungen, jag fick skjuss just då. Annars hade jag varit tvungen att gå och det var kallt, inte långt men kallt.


31 December 2007 - Nyårsafton

Vakna, klä på sig, vänta och sedan fara till Sjölunds igen. Det bjöds på mat där när vi kom dit. Trevligt trevligt. Har inte så mycket att skriva om det så vi hoppar några minuter. Efter maten gick vi (Jag, Ida & Pierre) upp till Jonas. Skulle vara fest där. Skit kul, vi satt och spelade GuitarHero till att börja med men sen kom det mer folk så det försvann snabbt. Umicks med allihopa ganska länge. Det spilldes, Jonas vart sur, Jonas slog hål i dörr. Det var ganska roligt faktiskt, även om han höll på skrämma livet ur mig när han gjorde det.


Runt kvart över elva kom Mamma, Pappa, Simon, Anette & Urban. Då blev det fart på Jonas och det blev genast lugnare. Det hade nästan spårat ut lite där innan dom kom. Men det lugnade ner sig ganska snabbt. Då dansades det och hade sig. Dom for igen kvart i tolv. Då skulle dom hinna ner för att bringa in tolvslaget. Ida och Pierre gick dom med ganska så snart efter det. Jag stannade kvar en liten stund och kollade på The Voice med Byström och emil tror jag han hette om jag inte minns fel. Och en Däckad Markus. Men alla hade typ somnat så då gick jag ner till Sjölunds jag med. Fotograferade Fyverkerier och spelade "Absoult Överens" Med Simon, Ida och Pierre. Det var ganska tragiskt! Dom vann med En enda poäng! Haha.


Ett sista test för mig själv innan jag kollar på film. Ska se om jag minns alla som var där: Jonas, Jag, Ida, Pierre, Björn, Mattias, Mikael, Markus, Erik, Emil, Louise(?), Malin(?), nån till tjej, Jocke(?) och två till från Bredbyn. HAhah, vet inte om jag har alla namnen rätt eller så men skit samma.


Xiia


Helgen i bilder: www.neverending.bilddagboken.se


Susanne Nilsson - 2008

Presentation

Omröstning

Jag tänker vara oartig och fråga hur gammal du är som läser? =)
 0-5 år
 6-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21+ år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards