Alla inlägg under februari 2008

Av Susanne Nilsson - 27 februari 2008 17:54

Då var man hemma igen då, ny duschad och fräsch. Känns grymt bra, iof har jag varit hemma ett bra tag men man hinner inte alltid blogga på engång. Jag, hinner i varje fall inte det.


Tänkte att jag skulle uppdatera er lite och sen försöka slita mig ifrån datorn och göra lite skolarbete som jag egentligen skulle gjort tidigare. Men det man inte behöver göra idag, kan man ju göra imorgon. Människan är lat av naturen så varför ska jag vara sämre. Jag är en sådan som gärna skjuter upp saker i sista minuten. Men idag tänkte jag inte göra det. Så vi avslutar här för idag eller för stunden, beroende på om jag hinner och orkar skriva mer ikväll.


Xiia


Susanne Nilsson - I miss My computer

Av Susanne Nilsson - 27 februari 2008 09:43

Gosha, herregud vad ska jag ta mig till. Det var myskväll igår på skolan så då var man kvar där från 8 på morgonen till typ 21.00 på kvällen. Haha, men det var värt det iallafall. Pizza från biteline och singstar och massa annat smått och gott. Sen slutade väll inte kvällen så lyckat när jag kom hem och min dator valde att sluta fungera. Så nu har den kraschat och jag vet inte vad jag ska ta mig till för nu försvann alla mina bilder, all musik och flera av mina filmer som jag fortfarande inte har sett. Så jag har kommit fram till att jag ska skaffa en extern hårddisk som jag kan ha alla mina saker på som jag kopplar in i datorn när jag använder den. Så slipper datorn bli lika cp-seg som den är just nu.


Nu har jag iallafall datakunskap och jag vill inte, jag vill bara hem och sova...eller något. Jag orkar bara inte vara här. Fett trist, efter det här är det iallafall lunch så då får man äta. och sen är det inte så många lektioner kvar.


Jag vet för allt i världen inte vad jag ska göra på lovet och det känns...såhääääääär trist. Fan, va trist. Nu ska vi hela "gruppen" tydligen göra något meddelade martina. Så någonting verkar jag ju kunna ska göra =) då känns det lite bättre iallafall. Sen ska jag ju på Kent någon helg, kan inte minnas vilken. Josselini ska ju vara borta hela lovet den muppen det tycker vi inte om. Tro om jag ska binda fast henne i en stolpe eller något så hon stannar hemma :D


Men nu ska jag hitta på något vettigt att göra än att sitta här


Xiia


Susanne Nilsson - Tomorrow never dies

Av Susanne Nilsson - 20 februari 2008 09:30

..Och även ni som inte är så pigga och glada. Sitter på dagens första lektion just nu, Svenska och jag har nästan blivit tvungen att skriva om mitt repotage efter som alla å, ä och ö hade försvunnit. Lite kämpigt faktiskt om jag ska vara ärlig. Men det är sånt man får leva med. Nu är det iallafall färdigt och jag får tid till att skriva. Vi slutar väll snart hoppas jag och då är det bara datakunskap kvar sen så ska jag och Ida och Josse gå på max och äta. Längtar dit vill jag lova.


Igår kväll var man på Hockeymatch i Timrå. Timrå - Modo som spelade då. Väldigt spännande match faktiskt, 1-1 efter första perioden. Peter Regin gjorde första målet för Timrå och efter bara några minuter så kvitterade modo genom Andreas Molinder.


I andra perioden gjorde Per-åge Skröder 1-2 till Modo, och jag jublade självklart. Hela andra perioden gick och Modo ledde. Jätte bra det. Nu känndes det faktiskt som om Modo kunde vinna. Sen kom tredje perioden och då ska Anton Axelsson vara tvungen att göra mål och ordinarie tid slutar 2-2. Inte roligt i förlängningen blir Yetman tacklad in sargen och får lämna isen och strax där efter åker Hedman på en tackling som slutar med att han flyger in i Zajkowski som får lämna isen han med, på bår.


Men sen så slutar ju matchen med Fredrik Warg för 2-3 och modo vinner! =D hahah jag var överlycklig och hoppade runt vilket gjorde att min bror tyckte att jag var pinsam :D hehe men det får han leva med tycker jag. Men nu ska jag hitta på något annat att göra tror jag. Skriver kanske mer sedan


Xiia


Susanne Nilsson - MODO HOCKEY!

Av Susanne Nilsson - 19 februari 2008 08:58

Jahaja, då var man hemma igen ifrån några dagar i sollefteå. Iof kom jag hem i fredags, men for direkt till Jocke och kom hem, hem i söndags kväll och har inte haft tid att skriva innan. Men nu så.


Har just nu datakunskap och datorerna inne i salen funkar inte så vi får sitta med bärbara i ett grupprum istället. Vilket som vanligt resulterar i att vi inte gör något.(inte för att vi gör det i vanliga fall endå.) Men men, slapp lektion är det iallafall och det tycker jag om. Borde egentilgen jobba med en ny uppgift som vi fått. Men det här är ju mycket roligare.


Men förresten jag måste säga att Sollefteå. Shiiiiiet vad litet det är! En gata med affärer och typ kappahl och lindex som enda klädaffärer. Jag skulle då aldrig kunna bo där. På gränsen till klaustrofobiskt litet. Men dom som bor där tycker säkert om det så no offense till dem. Jag skulle då inte klara mig med de få affärerna som fanns där iallafall. Nej, tacka vet jag sundsvall(inte för att jag vill bo här heller, men bättre än inget)


Var iallafall upp dit för att hälsa på Jocke över en dag. Myys, men shit vilken lite skola =O Där fick man klaustrofobi vill jag lova. En liten korridor...ja, shit va smått allting är. Haha ja herregud, finns inte ens en matsal där som jag fattade det. Dom måste åka buss för att få äta, galet! =D haha


Men ska fortsätta "jobba" haha,


Xiia


Susanne Nilsson


Av Susanne Nilsson - 13 februari 2008 13:07

Hahah jag måste se den här när jag kommer hem!

Jag snackar om yrrol, om ni inte har sett den så gör det. Galet sjuk är vad den är.

Av Susanne Nilsson - 13 februari 2008 11:01

Av Susanne Nilsson - 13 februari 2008 10:56

Jag känner att jag har blivit väldigt duktig på att rita hundar =) haha, han ser ut som en låda med ben på. Men vad gör man inte jag orkade inte anstränga mig fullt. Så då fick det bli en vandrande låda¨.


Kanske ska förklara att jag sitter på datakunskapen och vi skulle formatera en text som handlar om hundar och sedan rita en hund på slutet. Då fick det bli en vandrande låda. =) men han är söt tycker jag. Kan slänga upp en bild på honom.


Xiiaa


Susanne Nilsson - "skönhet ligger i betraktarens öga"

Av Susanne Nilsson - 12 februari 2008 09:10

Kul, eller inte?

Datakunskap just nu och jag kan då säga det att det är grymt jäkla trist alltså. Helt galet, vi har en lärare som inte har en aning om vad sjutton han håller på med och när han går igenom något så räcker det inte med att bara gå igenom en sak. Nej du då är det 300 olika saker som han ska berätta om, samtidigt. Fett less blir man iallafall. Men annars så funkar det väll, helslappa lektioner då vi inte gör något. Så det passar mig. Men jaja, han kunde iallafall vart lite smartare. Det hade inte skadat.


Förhoppningsvis så går det iallafall fort.

Om jag fick välja så skulle jag hellre sluta nu och ligga hemma i sängen och göra absolut ingenting. Men den lyxen har jag ju tyvärr inte och sova kan man göra i graven så det är bara att ånga på som om inget har hänt. Ikväll har jag ju även dans vilket känns lite halvjobbigt just nu faktiskt, hinner knappt hem innan jag måste fara tillbaka in till stan igen och jag har som sagt en förmåga att somna på bussen in. Iof, så är det inte dansen som känns jobbig utan mer grejjen att jag måste sitta där och inte göra någonting i ca. 45 min. En 30 min om jag har tur. Men saken är den att bussen ska egentligen vara där kvart i åtta så jag bara behöver sitta i typ 10 minuter. Men då ska den jävlas med att vara snabb så jag får sitta länge och om jag tar en senare buss så kommer jag försent. Varför kan aldrig bussar gå så dom passar mina tider?


Värme? Ja, tack.

Nu är jag iallafall lite less på den här kylan. Jag fryser konstant och har inte vett nog att ta på mig mer kläder. Så, okej lite av det är mitt fel att jag fryser kanske. Men å andra sidan är det inte dags för lite sol och värme nu?

Smart som jag är iallafall så beger jag mig till kallare breddgrader på torsdag. Smart eller hur? Med tanke på att jag fryser som fan även om det är plusgrader här hemma så lär jag med största sannorlikhet dör när jag kommer dig.

Ja, just det är Sollefteå jag ska till. Kanske smart om jag säger det också. Så slipper ni sitta och oroa er över vart jag tagit vägen.


Hej hopp.

Nu tänkte jag iallfall klicka mig vidare och kanske få något vettigt gjort innan lektionen slutar.(vilket jag tvivlar på) Men jag ska försöka bättra mig och skriva lite mer än vad jag har gjort tidigare. Jag vet att jag har sagt det förut men jag kan iallafall försöka.


Xiiaa


Susanne Nilsson -"Den som handlar av kärlek har rätt, även om han inte får rätt."

Presentation

Omröstning

Jag tänker vara oartig och fråga hur gammal du är som läser? =)
 0-5 år
 6-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21+ år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards