Alla inlägg under april 2008

Av Susanne Nilsson - 8 april 2008 20:06

Kände för lite renovering här, då jag längtar efter våren himla mycket just nu. Det skulle passa ganska bra om den ville komma ungefär nu. Men jag kan tänkte att jag skulle börja lite smått med att försöka bringa in våren lite.


Nej, nu är det dags för mig att ta en picknic ute i det gröna. Så vi hörs


-| Bilddagboken |-


Susanne Nilsson - "Time for changes"

Av Susanne Nilsson - 2 april 2008 10:42

Vad säger ni? Är det dags för ett inlägg kanske? Jag kan väll försöka så gott det går iallafall. Känns som det var ett tag sedan sist. Men jag har funderat på en sak...varför är det så många som skriver blogg egentligen? Är det för att få höras, förmedla tankar, berätta om sin dag? Eller är det bara en form av dagbok?


Om vi nu säger att det är den moderna tidens dagbok. Borde den inte vara privat då, alltså gömd för omvärlden? För så långt jag kan minnas så var dagboken en sak man gömde för syskon och vänner. Där man skrev saker som hade hänt, vad man kände och tankar som man inte berättade för andra. Rätta mig om jag har fel, men en blogg känns inte så privat faktiskt. Om man nu inte har några läsare eller att man inte gett ut adressen så de närmaste inte kan läsa. Jag själv skriver blogg för att dels ha något att göra, i brist på annat. Jag är kanske dålig på att uppdatera, men det beror på att jag inte har så mycket att berätta vissa dagar och andra så har jag miljoner saker att skriva om.


Så då skiver jag lite längre inlägg då istället. Men varför skriver just du blogg? Du får gärna svara på omröstningen, jag är lite nyfiken på varför alla där ute skriver blogg.


Just för stunden har jag faktiskt skrivit av mig allt jag kände att jag behövde skriva. Så tillbaka till verkligheten nu, så hörs vi framöver.


Susanne Nilsson - "your feelings, thougths and emotions..."

Presentation

Omröstning

Jag tänker vara oartig och fråga hur gammal du är som läser? =)
 0-5 år
 6-10 år
 11-15 år
 16-20 år
 21+ år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards